maandag 22 oktober 2007

Another day gone

Ik kan me niet voorstellen dat het bijna drie weken geleden is dat ik voor het laatst thuis heb gezeten en ER heb gekeken. Dat ik de laaste keer mijn kat heb kunnen aaien. Dat ik voor de laaste keer in mijn eigen bed heb geslapen. Dat ik voor de laatste keer mijn vrienden heb gezien. Dat ik voor de laatste keer mijn ouders heb gezien.
In de vierde klas van de middelbare school ben ik al eens anderhalve maand naar Engeland geweest, als uitwisselingsproject met een kostschool(alleen voor jongens). Nu moet ik zeggen dat de echte reis nog eigenlijk moet beginnen aangezien ik hier pas drie weken zit maar, mijn hemel wat voelt het lang. Alsof ik drie maanden geleden voor het laatst in Nederland zat, kat op schoot en kop thee in de handen.
Desalniettemin, ik begin wel redelijk aan het leven te wennen. We hebben al de goedkoopste winkels gevonden, zodat we in ieder geval zuinig kunnen eten ed.
Want een van de meest fantastische vindingen hier is de honderd yen winkel. Alle producten in de winkel zijn honderd yen. Wat ongeveer zestig eurocent is. Ongelooflijk handig als je servies moet kopen.
Een andere heerlijke winkel is de BookOff, waar men tweedehands boeken, CD's en DVD's kan halen. Net zoals de honderd yen winkel is de prijs niet echt heel denderend hoog. Een waar Mecca voor mensen die manga verzamelen(c'est moi).
Afijn, als het goed is kan ik binnekort mijn foto's uploaden, dat belooft nog wat, denk ik.
Overigens is het wat lastig om dingen op deze PC te zetten, dus ik denk dat ik naar een goedkope externe harde schijf op zoek ga.
Daarnaast weet ik niet of ik een telefoon ga kopen of niet, het is eigenlijk best wel duur hier.

Wil: Morgen alleen naar conversatie gaan
Is: Nutteloos aan het surfen
Gaat: Straks even Supernatural kijken
Luistert: Foreigner - Hot Blooded ~ Supernatural OST
Weer: Kouder! Slechts 22 graden! *gasp*
Leest: Immer Dune

11 opmerkingen:

Hans zei

Ja, het lijkt inderdaad al lang geleden dat je hier was. Voor ons ook hoor! In deze periode zijn we druk bezig de reis naar Japan te boeken. Op de een of andere manier maakt dat de afstand weer kleiner. Raar, he?

Anoniem zei

Morgen gaan we naar het reisburo en dan wordt de komst naar Japan definitief. We tellen de dagen af!

Anoniem zei

Nonkel moet zich natuurlijk ook weer melden. Uit de reacties van pap en map begrijp ik dat ze jou ook best wel een beetje missen (!!??). En wat is dat nou voor 'n gezeur over koud. Koud, hier is het pas koud. En bovendien ligt er al sneeuw. De enige reden dat pap, map en de rest van de meute met kerst naar Japan komen, is omdat map niet van sneeuw houdt, die naar alle waarschijnlijkheid hier in Beieren tegen die tijd ruimschoots voorhanden zal zijn. Je bouwt de spanning rondom die foto's overigens wel heel professioneel op. Nonkel wordt met de dag nieuwsgieriger. Hou je haaks. Groetjes van Chrissi, Yannick en ???? die op 2 november geboren wordt. PS Op welke plaats in de J-League staan de Uruwa Red Diamonds eigenlijk? Tschuess

Lavendersky zei

En de laatste keer dat je je zusje hebt geplaagd dan?
Zijn daar ook een beetje leuke kledingwinkeltjes? Dan kan ik alvast gaan sparen als ik kom ;)
Doeixxxx

Unknown zei

I like your blog, dude. :) And why I wrote this in English? Because we can!
Heb je college in het Engels dan?
Echt wel tof dat je daar zit!

Take care, M.
x
Sjuu

G-Man zei

dude dude!
leuk om te lezen dat t goed gaat en je t naar je zin hebt. dat heimwee gaat zo over hoor, k denk dat je al snel je draai vindt en dan ehm ja vind je je draai *kuch* ok je snapt t wel enzo.
mgoed, ik moet je kado nog opsturen, dus zeg ff wat je adres is, alleen kamernummer is wel genoeg denk ik ^^

spreek je nog,

ciao

G-Man zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Hee Maarten, leuk om te lezen wat je doet en waar je me bezig bent, daarginds in Japan.
We zullen je (middels e-mail) ook op de hoogte houden van onze belevenissen in en rond de Waereldsjtad Geleen.
Kus van ons allen: (tante) Nicole, (oom) Jan, Thijs en Paulien.
ps. Zit je ook nog wel eens op MSN?

Juhani zei

Wow, zulke winkels zijn handig! En sterf echt met je kou-heid, ugh. Het heeft hier al gevroren. (A)
*Knuffs*

Anoniem zei

Ik kon het niet laten een berichtje te plaatsen om te melden dat ik je blog met plezier lees. Ik check regelmatig of er updates zijn! Je hebt best wel schrijftalent moet ik zeggen! Ik hoop dat je het er erg naar je zin hebt.

Dat ik je nu helemaal weinig spreek vervreemd overigens enorm.
Stiekem kijk ik ergens wel uit naar het moment dat ik je weer persoonlijk kan spreken, gewoon om zinloos games te spelen en slap te ouwehoeren.

Maar het ga je goed daar in Japan, en blijf vooral zo door gaan met updaten!!!

Anoniem zei

Klinkt goed allemaal! Ben erg benieuwd naar de foto's, maar niet zo zeuren over de computer he! Hij heeft voor mij ook prima voldaan.
Die van jou is pas langzaam!

en @ Nonkel, in September gingen de Urawa Reds nog souverein aan de leiding in de J-League (het was goed te volgen in Thailand en Cambodja;))