dinsdag 2 oktober 2007

When the city doesn't sleep

Tokyo is ongelooflijk druk. Daar is bijna alles al mee gezegd. Tokyo is druk, warm en vochtig. Dat, in combinatie met lage tolerantie zou een gevaarlijke stad opleveren. Gelukkig zijn de mensen in Tokyo, wat zeg ik, Japan, ongelooflijk tolerant. Nu ja, tolerant, ze schieten iig niet uit hun slof midden op straat. Ik werd in ieder geval een beetje knetter van alle drukte en was keek dan ook uit naar het moment dat we daadwerkelijk in Nagasaki zaten. Geef mij maar een kleinere stad.
In Tokyo zelf hebben we de eerste dag een gat in de dag geslapen, maar dat mocht ook wel na alle jetlag. Daarna maar wat eten gehaald bij de SevenEleven, die gelukkig vierentwintig uur open is. Voor het eerst Melon Pan gegeten, wat geen brood is die naar meloen smaakt, dat je dat even weet. Het is vrij droog brood waar een laagje suiker overheen zit. Wijselijk genoeg heb ik dat niet zo vaak als ontbijt gegeten. Na onze brunch hebben we gelijk de kaartjes geregeld voor de reis naar Nagasaki met de Shinkansen, de Japanse hogesnelheidstrein. Uiteindelijk hebben de wijk waar het hostel zit nog eens ondezocht en hebben we de tempel daar ook bekeken, waarna we s'avonds naar Ueno park zijn geweest.
Die nacht kon ik echt niet slapen en ik had de volgende dag dan ook knallende hoofdpijn, maar even een Aleve genomen zodat ik niet als een zombie over de straten van Tokyo zou wandelen. Die dag zijn we naar Akihabara geweest, waar alles te koop is wat elektronica betreft en ook wat comics betreft n_n. Gelijk doorgegaan naar Shinjuku, waar eigenlijk vrij weinig te zien was en dus zijn we daarna naar Shibuya geweest, met TimesSquare, het drukste punt van Tokyo. Niet gewoon druk, maar echt ongelooflijk poepdruk.
Die nacht heb ik wel kunnen slapen, de rest blijkbaar ook, want we werden pas om twee uur s'middags wakker. Omdat de rest nog moe was ben ik samen met Daan naar Tokyo Tower en Akihabara geweest, waar we naar wat beginnende artiesten hebben gekeken, wat best plezierig was. S'avonds zijn we de anderen misgelopen in Shibuya en zijn we uiteindelijk maar zelf naar het hostel gegaan.
Zondag was echt verschrikkelijk. We hebben de hele dag regen gehad. We hebben dan wel Harajuku en de grootste tempel in Japan bezocht, als je doorweekt bent en je het koud hebt dan wil je een warm bed en een kop thee. Regenachtige dagen hoor je binnen door te brengen!
Maandag waren we om vier uur op omdat we de Shinkansen moesten pakken. Het was zeer comfortabel reizen en na een reis van vijf uur stapten we over in Fukuoka, waarna we om een uur of twee in Nagasaki aankwamen. Op de universiteit moesten we nog wat formulieren invullen en daarna gingen we naar ons appartement, welke vrij goed zijn, mits die van Jonathan en Daan, waar de kakkerlakken regeren.
Gisteren hebben we een placement test gehad om het niveau van ons Japans te bepalen, daarna zijn we samen met een Engelse jongen wat nodige inkopen gaan doen(waaronder manga haha!) en zijn we met zijn allen uit gaan eten.
Vandaag hebben we onze tutors ontmoet en hebben we de Alien Registration Form ingevuld, wat veel gedoe om niks is, als je het mij vraagt. Afijn, het was best gezellig en ik denk dat ik het wel naar mijn zin ga hebben.

Helaas kan ik nog geen foto's uploaden omdat ik nog geen eigen internet heb T_T. Gomen.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Wow, busy bee! Klinkt alsof je het wel naar je zin hebt in ieder geval. Ik hoop dat je je snel thuisvoelt in je nieuwe appartement!

*hugs*

Cheeky Monkey zei

Yay! Maar hoe zijn je reisgenoten?

Every zei

Fijn weer eens wat te horen! Ik hoop dat de komende periode ten minste wat rustiger gaat zijn.
En hoe lang gaat het duren voor je je eigen internet hebt?

MJS87 zei

Het duurt nog ongeveer twee weken voordat ik I-Net kan hebben. Tenminste, vast internet thuis. De reisgenoten zijn best wel aardig, maar er zit alleen een iemand bij die niet zo heel goed valt, maar ach, daar kan ik wel mee leven.