maandag 8 oktober 2007

All that jazz

Zo, dus even weer een update over het er hier aan toegaat. Gisteren zijn we naar een feest geweest dat zich hier in Nagasaki plaatsvond en een van de grootste was van het hele jaar. Het is een zeer leuk gezicht om allemaal stalletjes te zien waar ze 'yakutori' (geroosterde kip) en 'okonomiyaki'(een soort van pannekoek met kool en spek) verkopen. Ook staan er stalletjes waar men voor goudvissen en kreeften kan vissen, om mee te nemen als prijs. Een van de raarste dingen die ik gisteren gegeten heb was geroosterde pijlinktvis op een stokje 'ikayaki', wat smaakt als kip, alleen wat taaier en rubberachtiger.
Van het hele festival voel je een gevoel van gezelligheid en dat was het dan ook. Er werd overal gegeten en gelachen en het rook erg lekker naar alle gerechten die er bereid werden. Voordat het festival begon werd er op 'taiko' gespeeld, wat erg tof was. Deze trommels werden daarna ook gebruikt om winkels in te wijden of zoiets, ik weet er het fijne niet van. Er werd ook een drakendans uitgevoerd, maar die hebben we gemist.
Naar de karakoke bar gaan was dan ook een goede afsluiting voor een festival vonden we. Zo leerde ik dat ik a) absoluut niet kan zingen b) geen ritmegevoel heb. Afijn, het ging om de hele gekheid van het alles, wat goed lukt als men keihard meebleert met Linkin Park.
To zover deze update, want ik krijg mijn foto's maar niet geupload met photobucket, dus ga ik even zoeken naar een betere foto-opslag.
Mata ne!

6 opmerkingen:

Juhani zei

Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt, yay! En volgende keer moet je maar vragen of ze Take on me van A-ha hebben, want daar was je wél goed in! ;-)
Anyway, heb je al een adres waar alle post naar toe kan?
*Knuffs*

Anoniem zei

Klinkt idd gezellig ^_^
*knuffie*

Lucius zei

Ja! Heb je al een adres. Want hoe lang duurt het om post naar Japan te verzenden? Ik wil wel dat je m'n getekende kerstkaart op tijd ontvangt ;)

Alturin zei

OMG!
I totally forgetted zhis blogthingy!
Mja, ik ben al blij als ik iedere zoveel dagen eraan denk om m'n LJ/friends page te checken :P.
Karaoke = the pure evil! Zeker als je het met meerdere mensen doet die ook niet kunnen zingen :P

Anoniem zei

Hallo Maarten,
Leuk om al je ervaringen te lezen.Ik zal je weblogadres doorgeven zodat nog meer mensen kunnen meegenieten van je belevenissen in Japan.
Map.

Lavendersky zei

je hebt volgens mij echt de tijd van je leven broertje!
mooi ;)
Ik hoop dat je er echt van geniet..
en picasa van google schijnt goed te zijn voor fotos volgens mij. Maxime gebruikt het.
Maar anyways xxxxx